dinsdag 23 september 2008

Rondje Herfsttuin en Kerstman

Allereerst even een paar sfeerfoto's van de tuin in herfst. Geweldig deze herfst met dat vale zonnetje en in de morgen de mist. Hier in deze streek noemen ze die mistslierten "de witte wieven". Ik kom zelf uit de bloemenstreek Aalsmeer en daar had ik nog nooit die mist gezien.

De tamme kastanje laat zijn lege bolsters ook al vallen,heel snel volgen de goede,die gaan straks naar het restaurant Het Wapen van Bronkhorst waar ze er heerlijke gerechten van maken.

Het uitzicht naar het mais vind ik nu heel vervelend worden, erg somber. De boer zegt nog 1,5 week en dan eraf. Heerlijk, weer ver kunnen kijken!

De karmozijnbes die niet uit te roeden is word bijna al weer bezocht door de vele merels. Zo houd je ze lang in de tuin!

Mijn werkplek groeit ook goed,de kachel was gisteravond voor het eerst brandend, hij stookt het hokje goed warm.

De laatste foto is van de kerstman die ik af ga maken. Maar ik krijg net een telefoontje van mijn dochter Anna die graag naar huis wil met 39,6 koorts... Dus mama in de auto en haar ophalen en dan verzorgen. Jullie zullen dat ook wel kennen, ineens veranderd een dag. Fijn dat ik dat kan doen voor haar. Zelf loop ik ook met een dikke keel en verkoudheid, maar wie niet? Nou allemaal een fijne dag en weer tot lezens, Bep

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een mooie foto's Bep,...... en dat van de mais ken ik maar al te goed!
Rondom ons huis is allemaal mais, en dus ook geen uitzicht meer naar de verte, en wat nou zo vervelend is, ik ben er allergisch voor, loop de hele dag met jeukende ogen en een kriebelende neus,'k ben konstant aan het niessen, waar ik weer hoofdpijn van krijg!
Zal blij zijn als ze de mais gaan kneuzen!
Heel ver sterkte met je dochter, en ook voor jezelf!!!

groetjes van Betsie!

Anoniem zei

Mooi foto's zeg, hier heb ik geen last van mais rond het huis. Je werkplekje wordt ook erg mooi.
Beterschap voor je dochter, verwen haar maar lekker hoor!!

Groet, Jeanette

Anoniem zei

Prachtig nu je tuin. En die mais is al snel weg. Dames beterschap, mmm lekker bij de kachel zitten, een quilt werkje.
Het lijkt haast of ik ook ziek wil worden.

Anoniem zei

Sterkte alletwee met het gesnotter!
:o)

Gave kerstman!