woensdag 13 mei 2009

Uitje naar de lezing van An Moonen in haar eigen huis

An Moonen heeft het boek De Geschiedenis van de Nederlandse quilt geschreven en Hester heeft een lezing georganiseerd en ik mocht mee.

Nou ben ik wel erg gecharmeerd geworden van An en heb ook enorm genoten van haar lezing, de heerlijke thee en de appelsap. Heerlijk gewoon! En we mochten zelfs in haar slaapkamer de antieke merklappen en de vitrine kast met een bijzondere verzameling bewonderen. Ze praat over het quilten op een boeiende manier en het gaat maar door.

Daarna met mijn reisgenote heerlijk bij Ikea gegeten.


hier een doosje met verrassingen

de inhoud; een verzameling mini speldenkussentjes

deze antieke quilt was als eerste in haar bezit

natuurlijk zag ik ook een heerlijk stoffen popje zitten en kijk uit deze theepot kwam de lapsang thee

An boven op zolder heerlijk ongedwongen aan het vertellen over quiltslinnen en damast

het zijden babyjakje en quiltje die bijna iedereen onder tussen wel kent,het witte zijden is haast niet te fotograferen zoveel licht geeft het

De speciale museumstukken worden heel toegewijd weer ingepakt. An vertelde ons dat ze naar New York gaan voor een tentoonstelling.

Prettige dag, Bep.

5 opmerkingen:

gerda zei

oh wat gezelig!!bijzonder sfeertje is dat daar boven he....en al die mooie letterlappen...Fijn dat je zo hebt genoten!!

bep zei

Ha die Gerda,het was heel gezellig,vind al mijn simpele quiltjes ineens heel leuk,groetjes Bep

gerda zei

maar Bep toch!!! die waren altijd toch al mooi!!! net als je poppen---beren---enz.

bep zei

Nou Gerda,ik bedoel eigenlijk,ik altijd quilts maakte omdat ik ze om mij heen wil hebben en niet om de techniek te leren,daarom zijn ze simpel gebleven en zullen ze ook wel blijven,ik houd daarvan,en een enorme passie voor stofjes erbij natuurlijk.Wel lief dat je zegt dat ze altijd al mooi waren,groetjes Bep

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.