vrijdag 20 augustus 2010

inspiratie uit een boek

Ik miste het handpatchen (ik wist niet dat ik het na 20 jaar machinepatchen het fijn zou gaan vinden) en dacht dat ik meteen wel weer een nieuwe blommenquilt zou gaan maken. Maar nee ik heb inmiddels zoveel donkere antieke stofjes in huis dat ik nu zover ben dat ik een sterrenquilt wil maken.
Het is een sterretje waar ongeveer honderden meisjes mee bezig waren en heb verschillende hele mooie gezien dit jaar.
Toen had ik de rust niet en nu een groot beetje wel. Het komt uit het boek De Geschiedenis van de Nederlandse quilt van An Moonen,wat bij mij ongeveer de bijbel in huis is. An heeft een keer in een lezing verteld dat je ook in het midden van het sterretje er met een hamer op kan slaan om het platter te krijgen.
Er is nog geen zicht wanneer de lezing van An zal plaatsvinden hier in de tuin,, haar herstel is nog niet voltooid, het is een lange weg.
Prettige dag,
Bep

10 opmerkingen:

Marianne zei

Je gaat echt als een trein he Bep, niet te stoppen! Maar supermooi zeg je sterren, de kleuren de stofjes... Prachtig!
Fijne dag,
Marianne

quilting Jeannet zei

Ze zijn helemaal mooi Bep, ik vind het best wel een moeilijk sterretje, heb er veel gemaakt in de AQ van Guutte, maar het is wel weer erg inspirerend als ik het zo bij jou zie, en het boek van Ann Moonen, Mmmm, ik hoop dat ze nog eesn weer een lezing komt geven.

groetjes, Jeannet

GRANNY'S HOUSE zei

Wat zal dat een prachtige quilt worden Bep, zeker met zulke mooie antieke stofjes.

Groetjes
Ines

Daniëlle zei

Ja joh doen! Je hebt hele gave stofjes in huis om deze quilt te maken!! Gewoon de hamer klaarleggen en dan komt het helemaal voor elkaar! Mooie dag en geniet maar van het zomerse weer vandaag!! Liefs, Daniëlle

ria vogelzang zei

Leuk, hè, dat handpatchen! (Vind ik ook!) En na zo'n mooie bloemenentop...... Geen wonder dat je het dan mist......!
Goed dat je aan de lieve sterretjes begonnen bent! Wat een mooie!!!!
Geniet ze!! Hopelijk heerlijk in het zonnetje, vandaag!

Joyce zei

Jaaaaaaa dit wordt een MOOIE!!! Heerlijk hè met de hand patchen, tis zo rustgevend en je kunt het overal doen!!
:0)

Anoniem zei

Ik vind die sterren ook zo mooi om te maken. Je hebt prachtige kleuren gebruikt: ik ben benieuwd hoe je quilt er uit gaat zien. En wat een grappige tegenstelling: van die mooie lieve zachte stoffen en ze dan flink "mishandelen" met een hamer ;-) Maar goed: als het werkt, maakt dat natuurlijk niet uit. Jammer dat het herstel van An niet zo vlot verloopt: hopen dat het snel beter gaat. Ik vrees alleen dat als de lezing op een zaterdag is ik er niet bij kan zijn i.v.m. mijn nieuwe zaterdagbaan. Maar ik ben straks wel elke woensdag vrij, dus ik kom zeker een keer op een woensdag bij je langs.

Anoniem zei

hoi bep...wat een fijn nieuw project!
het is leuk in bham. ik heb de eigenares van worn & washed al de groetjes gedaan . ze was erg blij en doet de groetjes terug.

Mascha zei

Wow, mooi Bep. Een mooie kleurencombinatie. En dat met die hamer dat zie ik wel zitten. Lekker slaan.
Groetjes Mascha

Elisabeth zei

Ohh.. deze sterretjes vind ik echt prachtig en de kleurtjes ook! Groetjes Elisabeth