maandag 28 maart 2011

een fijne verrassing op zaterdag

Zaterdag kwamen 4 gezellige dames uit Scherpenzeel in mijn winkeltje en een van hun had een verrassing voor mij bij zich. Nou ben ik vergeten haar hartelijk te bedanken, maar gelukkig leest ze mijn blog ook weleens en nu kan ik haar dubbel bedanken voor het boekje wat ik heb gekregen. Het was een prachtig weekend, het weer kon niet stuk omdat het zo heerlijk was  om in de tuin  het boekje over Hall lezen.
 Ik wist niet dat het schrijfsel bestond, maar Martha ken ik wel en ook haar gedichten kalenders. Nou mevrouw nog  heel hartelijk bedankt, ik ben er nog blijer van geworden om in Hall te wonen. Het gaat over haar eigen ervaringen in haar jeugd en vooral speelde het af  voor en tijdens de oorlog, vooral haar liefde voor Hall is heel bijzonder.
 Hier het eerste gedichtje wat in het boekje staat.
 Ook mijn sterren quilt doorgeregen en nu druk aan het doorpitten.
Enne er was ook nog even tijd om een begin te maken van de zandlopertjes uit de nieuwste Quiltmania.
 Heb nu 11 zandlopertjes af ( 3 stroken ) en ga misschien voor een grotere quilt dan voorbeeld.
Stofjes van de zandlopertjes zijn uit een Jellyroll van de serie Faith van Moda.
2 stroken aan elkaar stikken en dan de punten snijden,sneller kan niet.Uit een jellyroll  haal je 40 zandlopertjes.
 En vrijdag kwam ik
Mienke
tegen , is zo leuk al die verrassende ontmoetinkjes. En Mienke ik heb de tuin het hele weekend gezien , het was heerlijk om in de middag op een beschut plekje te zonneren.
prettige maandag,
Bep 

13 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Ohh, wat is tie mooi Bep! ja, dit is nou een geweldig idee voor een jellyrol, dat ik daar zelf niet op ben gekomen, want ik heb ook repen gesneden van 2.5 inch voor de zandlopers, en wat ga jij snel!Je tussenstof is ook erg mooi zo er bij.Wat heerlijk dat jij dat allemaal zo maar even voor het grijpen hebt.

groetjes, zonnige dag, vergeet niet te genieten van de zon hoor, hij komt hier al bloedrood op!

AnitaA zei

Geweldig, wat een idee om de zandlopers van een Jelly Roll te maken. Ik vind je kleuren weer super en wat een tempo.Lekker genieten van het prachtige weer de komende dagen !
Groetjes Anita.

bep zei

Geweldig idee toch die Jellyroll en volgens mij Anita heb je er nog een in de kast liggen, groetjes Bep

ria vogelzang zei

En mooi dat ie wordt!! Prachtig!!!!

carine zei

Prachtig en een goed idee om de jelly-roll te gebruiken. Zijn ook weer mooie dingen te bespeuren in je winkeltje! Groetjes Carine

Gerda zei

Oh Bep wat wordt ie leuk!!!
kom gauw bij je langs dan zal ik mijn tuin meebrengen oke???
fijne dag

Willy zei

Wat leuk dat dat boek van verre bij jou terecht komt.
Mooi patroon waar jullie mee bezig zijn, eenvoudig met een groots effect.
Fijne week

Balsemien zei

Wat een mooie zandloperquilt wordt dat, zo heel anders dan hoe het in Quiltmania stond. Ik zal toch eens kijken hoe jullie dat doen, gerda ging ook al als een speer! Mooi wordt het!
Leuk dat iemand dat boek voor je meebrengt Bep, zo heb je weer een stukje geschiedenis van je dorp erbij!

Anoniem zei

Wat leuk en lief, om zo onverwacht een mooi boekje te krijgen. Je zandlopers worden ook al erg mooi: deze komt bij mij ook op mijn "ooit nog eens maken" lijstje. Geniet van je dag: het beloofd weer zonnig te worden.

Lieve zei

Zie ik dat goed? Is je zandlopertjesquilt al klaar om te sandwichen. Waar koop jij die extra uren?
Hij is in ieder geval prachtig!!!

GRANNY'S HOUSE zei

Jakkie bah, jij ook al met die schitterende tuin, jullie maken het mij allemaal veel te moeilijk ;-)) en je stofjes zijn ook al zo mooi, morgentoch maar even kijken of ze de Quiltmania nog hebben, je weet maar nooit.

Groetjes
Ines

Daniƫlle zei

Mooie tussenstof gebruik je voor de zandlopertjes! Je hebt er vast al weer een paar randen aangezet! Veel plezier met het in elkaar zetten, liefs, Daniƫlle

bep zei

Ja hij staat al op de foto Lieve en Danielle,op de naaimachien is hij zo klaar hoor, het zijn grote blokken.
Ines er staan nog meer leuke dingen in hoor!
gezellige avond, Bep