donderdag 5 mei 2011

en nu het afwerken

Het quiltje is een ontwerp van
cheri payne
en de applicaties zijn een ontwerp van
maggie bonanomi
en de stofjes van van mij en
verknipt
Maar nu heb ik wollen draadjes van
venne
en weet ik niet zo goed hoe je wolletjes vastnaaid ,weten jullie het?
Je kunt ook de linkjes bekijken , leuk als je niet in de gelegenheid bent om naar Veldhoven te gaan.
Ik heb gekozen om naar het gezellige 
cannenburch
te gaan en mij daar rustig op voor te bereiden.
prettige bevrijdingsdonderdag ( de witte vlag heb in het quiltje verwerkt )
Bep

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk quiltje geworden en om een antwoord te geven op jouw vraag, ik gebruik wolletjes van Sue Spargo en naai ze met een whipstich aan de achtergrondstof vast. Tijdens een workshop geleerd dat wolletjes zonder naad mochten worden geappliceerd, de katoentjes gewoon met needleturntechniek. De wolletjes van Sue zijn wel vervilt, waardoor ze niet rafelen. Hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb. Als de wolletjes van jou wel rafelen zou ik ze gewoon als katoentjes vastzetten. Hoop dat je iets hebt aan mijn info, groetjes en fijne dagen,
Daisy

quilting Jeannet zei

Wat een enorm gezellig quiltje is het geworden Bep, ik krijg er ook zomaar "zin an" Ik appliceer de wolletjes heel erg eenvoudig, net iets voor jou.....gewoon een recht steekje met de wollen draad en meer niet, dus niet inslaan, en ook geen festonsteek, die valt weg in de wol, het rafelen zal toch wel meevallen? en anders moet je met fraycheque werken, smeer je erop om het rafelen tegen te gaan, hebben ze bij Dorry........maar dat hoeft niet joh, het mag toch wel een beetje country?
Nou, sucses er mee en hele fijne dagen! ik zal eens denken over de wel erg roze mat.....

groetjes, Jeannet

Guusje, zei

Hij is erg leuk geworden. Hele fijne dagen en succes met vastzetten van de applicaties.