maandag 7 november 2011

theemuts

Deze week zag ik mijn theemuts voorbij komen op het net en hij lag al een tijdje tussen  de stapel gouwe ouwe en ik dacht ik leg hem bovenop en ga hem eerst maar eens maken. Velen hebben hem ook al gemaakt.
Het engeltje is een inspiratie uit een van de boeken van Lynette Anderson. Hij is nu anders als op de foto geworden en ik houd hem nog even secret, kan ik er een groepje nog eens mee verrassen.
Wel heb ik er rode  stofpakketjes van gemaakt, gezellig voor het aankomende winterseizoen.
Ook deze ochtend in de vroege uurtjes weer heerlijk geprutteld : speldenkussen uit de nieuwe 
Primitive Quilts and Projects
 Hij was zo af en smaakt naar meer. Was wel goed om even afleiding te hebben. We hebben met een paar kinderen naar de  film Black Butterfly  gekeken en dat was niet bepaald een feel good movie. Voor mij was het de tweede keer, misschien net iets te veel voor mijn gemoed. Ik ga vandaag de strijd met het blad van de bomen maar weer eens aan, geeft ontspanning.

nog even een herfstgedichtje :
Wie prijst er ooit een mens die oude bomen velt
En in derzelfer plaats geen nieuwe wederstelt ?
Want hadden oudstijds toch onze ouders niet geplant,
Wat zoude ons Neerland zijn als louter veen en zand.
Jacob Cats ( 1577- 1660 )

een prettige maandag,
Bep

10 opmerkingen:

Ineke Pluim zei

Ik ben benieuwd naar je secret theemuts!!!!
En wat een mooi gedichtje! Het is maar al te waar!
Fijne dag,
Ineke

Ria zei

Wat een leuke theemuts. Kan je daar niet een dagje workshop van maken. Lijkt me nl erg leuk. Als ik het vroeg genoeg weet, kom ik zeker.
Veel plezier met het blad gevecht.
Groeten, Ria

Margreet zei

Leuke theemuts Bep! Volgens mij heb ik er ergens ook nog een patroontje van liggen, ik zal eens in de kast duiken. Wat een mooie kopfoto heb je! Is dat soms een Sierappeltjes-boom? Wat een gedaanteverwisseling ondergaat die zeg! Groetjes,Margreet

Lida zei

Ja sommige films kun je maar beter één keer zien en soms is dat al teveel! Maar je handen hebben weer heerlijk gewapperd, een schattig speldenkussen en een beeldschone theemuts, gaaf! Groetjes
Lida

quiltlodge gerda zei

Wat een supergezellige theemuts! Je zou er bijna de hele dag thee van gaan drinken.

Marga (MarPie) zei

Hallo Bep, wil je graag een compliment geven met je foto's van de jaargetijden met de boom. Vind ze ontzettend mooi en ze staan zo mooi naast elkaar zo, nog eentje met sneeuw, die komt vast deze winter.

Groetjes,
Marga♥

Marleen zei

och Bep, wat leuk. Dat theemutspatroon heb ik jaren geleden in Rijswijk bij jou gekocht en nog diezelfde week gemaakt. En al jaren staat onze theepot eronder. En wij drinken veel thee. Zo leuk om te zien dat het patroon nog steeds 'leeft'. Het is trouwens een prima werkende theemuts.

groeten Marleen

quilting Jeannet zei

Ik heb het ook altijd een leuke theemuts gevonden, en wat leuk dat het je eigen ontwerp is! streepstofje doet het er goed bij, bij het origineel.

Anoniem zei

Hi Bep,

Veel succes met het blaadjes vegen, goed voor de conditie. (mijn eigen ondervinding) De theemuts en het speldenkussentje zijn leuk.

Met Uwen welnemen, ben ik zo vrij geweest om het schoonen gedicht van Jacob Cats van over te nemen en in mijn eigen weblog te plaatsen.
Je krijgt er nog een leuke van mij voor terug.

Een fijne dag nog van Jantje

Marleen zei

ha Bep, na je blogje gelezen te hebben over de theemuts, heb ik de mijne ook op mijn blog laten zien vandaag. Hij was zo leuk om te maken en ik heb er zoveel plezier van.
fijne dag, Marleen