maandag 5 december 2011

zaterdag10 december kerstmarkt in Hall en een warm hart

kun je de kerstmarkt van vorig jaar zien en het is elk jaar weer een feestje om het bij te wonen. Alleen dit jaar heb ik de kraam afgezegd, dit viel niet mee na 18 jaar wel aanwezig te zijn geweest maar het is nu goed zo.
Nou is de Hallsse kerstmarkt wel heel leuk om te bezoeken,vooral hun groen stand is helemaal top, daar moet je wel om half 11 wel bij zijn want er is dan werkelijk een stormloop naar de kerststukken en tuinornamenten. In de kerk zijn de hele dag optredens en in het kleine kamertje vooraan kun je een heerlijke boerenkool maaltijd eten. De opbrengst van de hele kerstmarkt is voor alle restauraties van het 12de eeuwse kerkje. Nou vergeet ik nog de bekende Hallsse oliebollenverkoop.
Mijn winkeltje is zaterdag  vanaf 11 uur open en voor iedereen die langs komt zal er koffie/thee, gluhwijn en lekkers zijn. Ik zal ook zorgen dat de uitverkoopmand tot de nok toe gevuld zal zijn ,want er is veel
 nieuws
 binnen gekomen dus er moet ruimte komen. ook zijn er nog heel wat 2012 legacy kalenders die nog steeds 14 euro kosten en in de pipowagen is het ook nog een beetje te vol, dus daar gaat ook de bezem in.
De kerstmarkt is 1,2 kl. van mij vandaan. Is zelfs nog te lopen voor de wandelaars onders ons.
En nu een tip voor een warm hart. Misschien heb ik hem al eens laten zien.
werkwijze:
 je maakt een log cabin blok in de grootte die je zelf wilt. Ik heb hem van stroken van 4 cm . gemaakt en hij is 27 cm. hoog.

je tekent en knipt een hart van papier ter groote van je blok en je maakt er een kussentje van.
Krijg je vanzelf dit warme hart. Met een roeseltje tussen de naad is hij natuurlijk ook helemaal top. Dat ga ik vandaag misschien eens proberen, ik houd wel van een beetje frivoligheid .
Hier een klein stukje van een frivool projektje voor het voorjaar.
een prettige maandag,
Bep

6 opmerkingen:

Lida zei

Jammer dat je geen kraam meer had, maar zo kon je wel genieten van de andere stands en de leuke dingen die er zijn! Fijne dag
Lida
P.S. Gaaf hart!

Anoniem zei

Dan kan je dit jaar eens op een andere manier genieten van de kerstmarkt, dat is ook leuk. Dank je wel voor de uitleg van het mooie hart.

Hennie zei

Wat een mooi hartje ! ! !

Groetjes Hennie.

anacos zei

Un bonito y calido corazon,un bico

quilting Jeannet zei

Ik vind het hartjesschaaltje op de onderste foto anders ook niet te versmaden!Ga je nu incognito naar de kerstmarkt? ze zullen je missen daar in Hall.

Anoniem zei

Wat schattig, Juultje met haar jasje. En dan dat bontkraagje, ènig. Groetjes, Joke Klomp.