maandag 5 mei 2014

de eerste mei zondag en de fabric bowl

 Je denkt natuurlijk wat zijn dit nou toch, maar ik schreef dat Liesbeth met haar breiwerk zou komen en gelukkig had ze aardig wat belangstelling want Liesbeth is nu toch echt aan het werk om haar
Breikeet 
in te richten en van haar hobby haar werk te maken en ik gun het haar zo.
Maar gisteren  haalde ze als eerste deze wanten uit haar tas en ik viel om van bewondering.
Nou ben ik een groot liefhebster van wanten en deze zag ik al helemaal bij mijn verzameling passen. Maar het zijn zulke bijzondere naar een heel oud Noors patroon gemaakt en er dus afstand doen was even slikken, maar omdat in een echt  goed huis terecht komen mocht ik ze van haar kopen.
Wel even erbij vertellen dat zelfs in het patroon  de bovenhand groter is gebreid als de binnenhand en zelfs in de duimen een mannetje/vrouwtje gebreid. 
En ik hoop echt dat haar pipowagen heel snel klaar is en ze workshops gaat geven. in ieder geval heeft zich gisteren al een groepje gemeld die een workshop gaan doen bij haar in het 2 tegelijk sokkenbreien. 
Is toch knap als je dat kan.
Er gebeurde meer gisteren: Het was heel gezellig druk en er werden 7 Fabrics Bowls gemaakt en het geheim van de bowl is:
2 stofjes met de goede kanten naar buiten met een laagje fiberfill ertussen,een dinerbord erop leggen,tekenen zonder naad,uitknippen, inrimpelen aan de bovenkant, kantje aan de buitenkant eraan rijgen en daarna een enkel biesje aan de buitenkant eraan stikken en naar binnen toe afwerken.
Laat je het even weten als je er een gemaakt hebt !
En die kleine Ella was bij ons ,haar moeder was een beetje ziek dus die werd ook heerlijk verwend met aandacht van iedereen, hier ligt ze op een bloemenbedje van Oma.
En dan deze foto met uitzicht op de tuin omdat ik hier zo van kan genieten.
En vandaag is Gerhard thuis en kan hij weer rustig verder gaan met ons hekwerk en komt straks onze Jorrit weer. Oh gezellig kan ik weer gezellig brabbelen met hem.
een mooie maandag.
Bep







9 opmerkingen:

Berna zei

Dat is een mooie dag geweest gisteren in alle opzichten. Vandaag nog een oma-dag er achteraan. Geniet ervan.

Anoniem zei

Nou zo te zien was het weer een hele geslaagde dag.
Wat leuk dat Liesbeth nu toch echt begint ga er zeker een keer heen .
En wat een geluk dat je de wanten kon kopen , ze zijn werkelijk prachtig
Fijne dag nog met jorrit vandaag
Gr Carolien

bep zei

Oh meides ,je kunt echt zo' n knulletje missen als je hem eventjes niet gezien hebt, Bep

Ina Hummel zei

Oh Bep, wat fijn dat het gisteren zo´n geslaagde dag was. En de wanten, geweldig! Wens je nog een fijne dag vandaag en geniet maar lekker van Jorrit. Ga eens ff lekker freubelen met de bowl. Groetjs, Ina.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ook ik heb gehoord dat je een leuke dag had, de berichten komen hier zelfs in het zuiden binnen.
maar hoorde ik nou ook dat jij een Jane met donkeren sashings hebt? Ik ben stof wezen kopen vanmorgen omdat ik eigenlijk een ander kleurtje wil.
Mogen we hem zien? ah toe?
groetjes
Wietske

bep zei

Wietske ik heb je 3 foto's gestuurd, was het leuk bij de groothandel,ik was bijna gegaan,maar ik kreeg een leuk jochie hier om voor te zorgen,
Bep

Lida zei

Te gekke wanten! Ja die wil iedereen wel hebben! Schattig manneke, lekker van genieten! Leuk die bowl, groetjes
lida

Quilting Moesje zei

Mooi patroontje van de wanten :0)
En ... de bowl had ik al eens ergens gezien,
ikmhad hem op demingewikkelde manier gemakt . 2 keer gestikt met de naaimachine , toen wilden de draden niet aangetrokken om in te rimpelen.
Nu zag ik een uitleg met alleen een stevige draad er doorrijgen met de hand en dan rimpelen, dat is waarschijnlijk makkelijker ...

Groetjes,
Simone

Francis Gortmaker zei

Dank je wel voor het patroon, wil ik echt een keer maken! Zo jammer dat je te ver weg woont om zo maar even langs te komen.
Groetjes, Francis.