zondag 9 augustus 2015

ah,nog eentje ?

eigenlijk moet ik weer aan het werk , maar zullen we er vandaag nog eentje fietsen,ja natuurlijk we kunnen het niet laten, 
tis zo gedaan,even snuffelen op internet en ja er staat weer een mooie fietsroute op het program,
de nummertjes van de knooppunten noteren en hup de fietsen op de haak en gaan,
we hebben er al heel wat gefietst en deze laatste wil ik een beetje delen,
de start bij het historische Kranenburg in Duitsland begon heerlijk vlak, veel koetjes in de wei en veel waterspyrea's ( geloof ik ) in de berm 

 dan 10 klm. door het Reichswald , een bijzonder mooi wandel/fietspad er dwars doorheen, echt een varentjesbos
 net buiten het Wald een schattig cafeetje waar je je in de Alpen of zomaar in Ierland zou kunnen wanen,
lijkt mij in de winter helemaal knus met dat kacheltje aan,Gerhard past er helemaal bij
 de kipjes lopen gewoon los op het terras
 niet zo duidelijk maar dit was een weide met allerlei bloemen zo lekker landelijk
 van zo'n boederij krijg je allerlei gedachten om er weer iets moois van te maken
 hier Gerhard zwoegend door het zandpad boven op een heuvel van het 7 heuvelengebied van Groesbeek
 het kerkje van het historische stadje Kranenburg ( duitsland )
 en dan die prachtig  bewaarde  stadsmuur daar met de woninkjes  er in en de tuintjes erbij
een toren in hetzelfde stadje,
nou het was me het tochtje van 56 km.we hadden hem ietsjes uitgebreid want we wilden ook de Maasduinen meenemen wel maar zo heerlijk om samen er op uit te trekken met onze fietsen ,
nu maar even weer proberen om weer in ons gewone doen te komen, valt niet mee na deze fijne weken, misschien eind van de week nog een tochtje,
een mooie avond nog,
Bep

4 opmerkingen:

Marianne Gooren zei

Mooi tochtje hebben jullie gefietst! Niet eens zo ver van mij vandaan... Maar was niet thuis voor een bakje koffie, wij zitten lekker in Zeeland... Ook helemaal geweldig!

Sis Voorn zei

Mooie route zeg !

Willy zei

Mooie tocht Bep, en een flinke afstand. Ik moet toch maar eens meer fietsen en minder foto's maken.

Yvonne zei

Heerlijk zo'n mini-vakantie in één dag. Geeft altijd zo'n voldaan gevoel een dagje op de fiets!