dinsdag 4 augustus 2015

thuis

Ik ben weer thuis na 16 heerlijke fietsdagen door het Limburg landschap,
nu kan ik tussendoor thuis aan mijn zonnetjes werken
wat een genieten daar van het landschap,het grote assortiment vlaaien,langs de wegen kersen,pruimen,aardbeitjes en abrikozen te koop, je begrijpt ik die van al dat lekkers houd heb mij zeker niet ingehouden ook de gezellige restaurantjes op het marktplein in Sittard sloeg ik niet over,
gelukkig waren de heuvels in het Belgische en Duitse landschap hoog dus daar tegenop fietsen maakte een hoop goed wat betreft het dieet.
Het waren heerlijke dagen en veel gezien:  kapelletjes,mooie uitzichten,kloosters,prachtige vergezichten op de dorpjesmet hun kerkjes, watervalletjes,Maastricht en zeker voor ons een verrassend leuk stadje Sittard,waar mijn geliefde Toon Hermans geboren is, onderweg de meest prachtige huizen gezien ,een prachtige fietstocht langs de Maas bij Roermond was ook een hoogtepunt,
ook de grootste heuvel de Couberg opgefietst,
kortom echt Limburg ontdekt met een kampeerverblijf op het
natuurkampeerterrein
 Hoeve De Krekelenberg
waar het bijzonder goed kamperen is.
Nu rest ons nog een tijdje vakantie en de fietstochten worden nog voortgezet,
morgen komt er een gezellige quiltgroep , dus vandaag soep koken en boodschapjes doen, morgen word het mooi weer dus heerlijk buiten zitten en zij logeren in een heus Landhuis die vlak bij ons inde buurt staat en waar ik graag eens zou willen spieden wie weet mag ik een bakkie bij hun komen doen,
het mooiste liedje van

 Toon

een mooie dag,

Bep

5 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Wat heerlijk Bep jullie fietsvakantie in Limburg. Fietsen doe ik er niet meer. Ik heb geen e-bike, en op mijn gewone fiets red ik al die heuvels niet. Wandelen gaat me er wel goed af, ook de heuvels. Vorig jaar nog met 3 vriendinnen een paar dagen in Zuid-Limburg vertoeft. Manlief houdt niet van wandelen. En nu nog heerlijk erop uit bij jullie in de omgeving of zetten jullie ook wel de fiets achterop de auto om dan een stukje verder weg in een andere omgeving te gaan fietsen? Wij gaan donderdag langs de IJssel bij Zwolle fietsen. Fijne dag morgen met de quiltdames. Dat zal wel lukken!

Supergoof zei

welkom thuis Bep! ik hoorde gisteren Maurice Hermans op radio 1, hij heeft een voorstelling gemaakt over zijn vader, en wat hij er over vertelde klonk heel leuk. Misschien iets voor jou?

Sis Voorn zei

Fijn dat je zo hebt genoten !

Kleine Vingers zei

Dat klinkt als een heerlijke vakantie
Groeten

Willy zei

Klinkt allemaal heerlijk Bep.
Mooie zonnetjes!